SOCIAL MEDIA

castor oil | benefits & uses

sobota, 16 listopada 2019


Kosmetyki do pielęgnacji to jedne z moich ulubionych kosmetyków. Uwielbiam je, bo potrafią zdziałać cuda nie tylko na naszej twarzy ale i na innych częściach ciała. Tak jak już wcześniej wspominałam najczęściej sięgam po maseczki. Lubię mieć gładką, przyjemną w dotyku skórę więc staram się dbać o jej nawilżanie i odżywianie. Jednym z kosmetyków o którym słyszałam już wcześniej wiele dobrego jest olejek rycynowy. W moje ręce wpadł bardzo późno, bo dopiero w wakacje. Przymierzałam się do jego zakupu ale zawsze o tym zapominałam a jest on bardzo łatwo dostępny. Dostaniemy go nie tylko w drogeriach z kosmetykami ale także w aptece za małe pieniądze. Za 100 ml nie zapłacimy więcej niż 10 zł. Olejek rycynowy znany jest od bardzo dawna. Był on stosowany już w starożytności ze względu na swoje właściwości lecznicze. Oprócz tego ma również wiele innych zastosowań o których dzisiaj chciałam Wam trochę poopowiadać. Jesteście ciekawi czy mi się sprawdził?

na twarz

Skóra twarzy jest narażona na przeróżne, często niesprzyjające warunki. Ogólnie mówiąc, musi dużo znieść a co za tym idzie często jest wysuszona i zmęczona. Aby zachować ją w dobrej kondycji wymaga ciągłego nawilżania do czego idealnie nadaje się olejek rycynowy. Dzięki swoim właściwościom olejek zmiękcza i przede wszystkim odżywia skórę twarzy przez co staje się ona lśniąca i przyjemna w dotyku. Atutem olejku rycynowego jest to, iż jest on naturalny. Ma on również właściwości antyoksydacyjne przez co pomaga w usuwaniu przebarwień czy też korzystnie wpływa na zmarszczki opóźniając ich pojawianie się.


na włosy

Nawilżenie potrzebne jest nie tylko skórze twarzy ale również włosom. Olejek rycynowy świetnie sprawdzi się na suche włosy w kilku różnych postaciach. Możemy wsmarowywać go w końcówki, które są najczęściej najbardziej problematyczne i zniszczone. Sprawdzi się również jako produkt do olejowania włosów, o którym nie raz wspominałam już na blogu. Oprócz tego, olejek rycynowy można dodać do maski której używamy na co dzień czy też stworzyć inny roztwór (jak np. mieszankę olejku rycynowego z olejem z pestek winogron), które również świetnie sprawdzą się jako "odżywka" dla naszych włosów. Należy jednak pamiętać że cokolwiek robimy dodajemy zawsze minimalne ilości olejku! Jest on bardzo tłusty a efektu przetłuszczonych i obciążonych włosów zdecydowanie nie chcemy.


na rzęsy oraz brwi

Rzecz, na której mi zależało najbardziej przy zakupie olejku rycynowego to zagęszczenie brwi oraz wydłużenie rzęs. Olejek sprawdza się do tego idealnie, jednak nie można o nim zapominać. Tylko codzienne stosowanie przynosi pożądane efekty. Olejek należy wsmarować w brwi oraz rzęsy i pozostawić do całkowitego wchłonięcia. Nie tyle pobudza on nasze cebulki do wzrostu co odżywia i wzmacnia włoski przez co dużo lepiej rosną i przede wszystkim nie wypadają. Mi najwygodniej olejek nakład się pędzelkiem do rozczesywania rzęs i brwi. Niedość że produkt jest dokładnie nałożony to włoski aż tak się nie sklejają.

Piszcie w komentarzach czy używacie olejku rycynowego. A może jeszcze o nim nie słyszeliście?

22 komentarze:

  1. Widać olejek rycynowy jest bardzo wielofunkcyjny :) Ja stosuję go na włosy i jako kąpiel dla dłoni i paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również stosuje olejek na rzęsy i naprawdę wydają się dużo dłuższe! Musze się w końcu przekonać do nakładania na brwi, bo cały czas mam z tym jakiś problem i to odkładam...

    vebth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejku rycynowego jeszcze nigdy nie stosowałam ale na ile rzeczy on jest dobry. Kupujemy jeden olejek i mamy jakby "kilka kosmetykow" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo o nim czytałam, ale przyznaje ze sama nie miałam okazji używać :)obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  5. uzywalam ale troche za ciezki jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o nim -sporo osób go chwali ☺
    Sama osobiście go nie stosowałam -ani moje włosy ,ani moja cera nie lubią olejków
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się wcześniej z tym olejkiem, ale chętnie bym przetestowała :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post dear, so nice and interesting, love it!    

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam kilka podejść do tego produktu, ale niestety jest chyba nie dla mnie. Szukam dobrego zamiennika jeśli chodzi o coś na porost włosów. :)
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. hello, I read your post using google translate, and I love it!
    here in my country, skincare using oil based cosmetics is becoming so hype.
    especially for castor oil, it gives us the goodness for face, hair, eyelash and eyebrow.

    OdpowiedzUsuń
  11. mam jeden, ale lezy gdzieś nieużywany, niestety

    OdpowiedzUsuń
  12. Właściwości tego olejku są mi bardzo dobrze znane. Tani dlatego lepiej dla naszego portfela. Moje końcówki stały się gestsze i po nim moja skóra na twarzy poprawiła się gdy bardzo dobrze działa na trądzik.
    Mój blog i instagram bardzo zapraszam!
    by-tala.blogspot.com
    prawdziwa_natalka

    OdpowiedzUsuń
  13. Również stosuje olejek rycynowy, ale razem z chwalebnym olejkiem z drzewa herbacianego (jeśli chodzi o włosy). Rosną bardzo szybko bo jestem mega sumienna:D
    Również zaczynam prowadzić bloga, o podobnej tematyce wiec zapraszam do siebie- pewnie znajdziesz tam za jakiś czas kolejny hit podobny do olejku rycynowego.
    https://klaudia-kowalczyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno na blogu pojawi się również post na temat olejku herbacianego. Jest świetny chociaż ma bardzo charakterystyczny zapach, ale podobnie jak olejek rycynowy ma cudowne właściwości!

      Usuń
  14. Ey!
    Now, I'm following you, can you follow me (http://elmundodenaya.blogspot.com/)?
    Thanks!
    Xoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi się bardzo sprawdza tej olej, parę dni temu kupiłam kolejne opakowanie :)
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Looks very good!

    lovely Greetings

    OdpowiedzUsuń
  17. It's very interesting. I like castor oil.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czasem u używam na włosy, nakładałam też na rzęsy

    OdpowiedzUsuń
  19. Olej rycynowy to jakieś cudo, tylko żeby zobaczyć efekty trzeba być cierpliwym

    OdpowiedzUsuń