SOCIAL MEDIA

egg for hair

poniedziałek, 13 stycznia 2020



Witajcie kochani! Jak czujecie się w Nowym Roku? Połowa stycznia już prawie za nami.. Czas leci naprawdę szybko i nie sądziłam że już od początku będzie się to wiązało z takimi ogromnymi zmianami. Niestety czeka mnie zmiana mieszkania - mam nadzieje że równie przestronnego i wygodnego jak obecne. Nie jestem fanką takich zmian i podziwiam ludzi którzy potrafią co kilka miesięcy przenosić się z jednego miejsca do drugiego, chociaż być może jest to kwestia przyzwyczajenia. Będzie to jeszcze bardziej intensywny okres niż myślałam, ale postaram się Was nie zawieść!

W dzisiejszym poście ponownie przychodzę z tematyką włosów! Docelowo planuję aby tygodniowo pojawiały się na blogu 2 posty z czego jeden będzie miał tematykę włosową. To coś co bardzo zaczęło mnie w ostatnim czasie interesować więc dlaczego miałabym się z Wami tym nie dzielić? Jajka to produkt, który każdy zna i prawie każdy lubi. Ale czy oprócz tego że nadają się do spożywania przynoszą jakieś korzyści? O tym chciałam Wam dzisiaj trochę poopowiadać bo nawet możecie nie zdawać sobie sprawy jak cudowne są dla naszych włosów i jak możemy wykorzystać je do przygotowania maski na porost i odżywienie włosów.


Chociaż wyglądają niepozornie to mogą zdziałać wiele dobrego. Sama nie zdawałam sobie sprawy, że jajka mogą być tak korzystne jeśli chodzi o włosy, ale gdy trochę zagłębiłam się w ten temat okazuje się, że jest to jeden z naturalnych składników który znacznie może poprawić kondycję włosów. Zarówno białko jak i żółtko jaja:
- naturalnie odżywiają
- dodają blasku
- równoważą ilość sebum wydzielanego przez skórę głowy (nadmierna ilość sebum = przetłuszczanie włosów)
- przeciwdziałają puszeniu się włosów
- wzmagają wzrost włosów (białko to świetne źródło keratyny!!)

Jajko może być stosowane w różnej formie. Przykładowo, można wykorzystać samo żółtko czy też samo białko, jednak ja chciałam dzisiaj przybliżyć Wam sposób na wykonanie maseczki z użyciem całego jajka. Sami zobaczcie jakie to proste!



Do przygotowania maseczki potrzebujemy tylko dwóch składników: jednego jajka i jednej łyżki oliwy. Całość dokładnie mieszamy w miseczce i nakładamy na skórę głowy. Ja maseczkę nałożyłam na dobrze zwilżone wodą włosy bez wcześniejszego mycia. Gdy maseczka jest dobrze rozprowadzona po naszych włosach nakładamy czepek bądź worek foliowy i trzymamy miksturę przez 15 minut. Następnie myjemy włosy wodą a później przechodzimy do normalnej pielęgnacji. Pamiętajcie, że woda którą spłukujemy włosy po tej maseczce musi być CHŁODNA, w innym wypadku jajko może się ściąć i zrobić nam na głowie jajecznicę! Oczywiście, tutaj również ważne jest regularne stosowanie!

Piszcie w komentarzach czy słyszeliście o tym sposobie! Jakie macie podejście do stosowania takich domowych sposobów do pielęgnacji? Czy podobają Wam się posty tego typu?

38 komentarzy:

  1. Słyszałam kilka razy o jajku na włosy ale tak naprawdę sama nigdy nie próbowałam tej metody. Jestem ciekawa czy jakiś inny olej też się sprawdzi oprócz oliwy z oliwek. Jednak chyba spróbuję tej metody :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że inne oleje też się sprawdzą, warto popróbować. Oliwa z oliwek jest dosyć uniwersalna do każdego typu włosów, a np. olej kokosowy nie każdemu musi się sprawdzić :)

      Usuń
  2. nie próbowałam jeszcze na włosach maseczki z jajka choć dużo już o tym czytałam :P jajko samo w sobie jest zdrowe więc czemu i na włosy miałoby nie działać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. my dear friend... I'd like to apologize for not BW (blogwalking) for a long time. thank you for leaving a comment on each of my posts. I'll be back to work later. thank you for the support. see ya! HAPPY NEW YEAR 2020!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym sposobie, nigdy go jednak na sobie nie próbowałam bo i też nie mam potrzeby🙂
    Trzymam kciuki za ten ciężki okres ;Też nie znoszę takich zmian ,przeprowadzek i jako osoba która prawie 6 lat wynajmuje to samo mieszkanie ,raczej nie będę się wypowiadać 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o masce z jajka, ale nie stosowałam.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tym, ale nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś stosowałam odżywkę z żółtka i olejku rycynowego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wiedziałam, że jajka mają bardzo dobry wpływ na włosy, ale ja nie dałabym chyba rady później je spłukać...boje się próbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie? :) Jajko jest płynne w szczególności jeśli rozmieszamy je z oliwą, nie ma co się bać. Grunt to nie używać do spłukiwania ciepłej wody bo wtedy jajko może się ściąć, ale letnia czy chłodna jak najbardziej tak. Prosty, domowy sposób a na włosy działa świetnie:)

      Usuń
  9. Słyszałam o takich maseczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam juz o tym ale jeszcze jakos nigdy nie stosowałam. W sumie to musze spróbować, jajka w domu zawsze mam wiec co mi szkodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jajko plus olejki to najlepsza bomba witaminowa dla włosów

    OdpowiedzUsuń
  12. I love this idea and have heard that it really works! Thanks for sharing!

    Shauna

    www.lipglossandlace.net

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, definitely it works but you have to use it regularly! Egg is really cheap and much better than any other chemical hair masks from shops so choice is easy:)

      Usuń
  13. Jakoś nigdy nie potrzebowałam korzystać z tego triku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o takiej maseczce na włosy z żółtka i oliwy, ale jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Very interesting!
    Sometimes I do and egg hairmask too! :)
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam taką maseczkę bodajże z 2 razy. Przyznam włosy naprawdę wyglądały mega dobrze! Jednak jestem dość leniwą osobą, więc na tych 2 razach póki co się skończyło

    vebth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. does your hair smell bad after using it?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, I would rather say that the smell was nice :) I used it after washing my hair with shampoo and conditioner.

      Usuń
  18. Słyszałam o takim sposobie, ale jeszcze go nie testowałam. Muszę w końcu zrobić taką maseczkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja do oliwy i jajka dodaję jeszcze olejek rycynowy. Naprawdę fajnie działa:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o takiej jajecznej maseczce, jednak sama jeszcze takiej nie robiłam. słyszałam o jej cudownych właściwościach :) Muszą koniecznie wypróbować, chociażby z ciekawości. Wspaniały, inspirujący wpis :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam o jajecznych maseczkach do włosów już dawno temu, moja mama nawet je stosowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sporo słyszałam o jajecznych maseczkach- i chyba coś w tym musi być :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. I've never tried egg as a mask before, I am a little scared because I don't like the feeling of it in my fingers let alone hair! Hahahaha!

    Sxx
    daringcoco.com

    OdpowiedzUsuń
  24. I have used this method before and my hair looked more shiny and healthy :)

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Stosowałam już kilka razy maseczkę jajeczną. Ładnie wygładziła i nawet trochę odżywiła moje włosy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wiem że maseczka jest dobra ale jakoś nigdy nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  27. Czasami robię sobie maskę z jajka, jak dla mnie nie ma chyba lepszej

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie bawię się w takie wynalazki, choć wiem że to dobry sposób

    OdpowiedzUsuń
  29. Kochana to słuchaj tego! Raz spróbowałam takiej jajecznej maseczki i białka i żółtka. Chyba spłukałam włosy zbyt ciepłą wodą, bo białko się ścięło i miałam we włosach jajecznicę. Jezu nigdy więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, dokładnie to o czym pisałam w poście, trzeba bardzo uważać na temperaturę wody :( Ja sprawdzałam ją sobie wcześniej na ręce i myłam bardzo letnią wodą, inaczej wiem co mogłoby się stać :D Nie ma co się zrażać bo efekty fenomenalne, aczkolwiek trzeba podejść do tego ostrożnie ;)

      Usuń