SOCIAL MEDIA

nails: hybrid vs gel?

piątek, 8 listopada 2019



Temat paznokci na blogu pojawia się od czasu do czasu jednak w moim życiu gości znacznie częściej. Jak tylko mam wolną chwilę uwielbiam zabierać się za ich malowanie, tworzenie kolorowych wzorków czy wypróbowywanie nowych pyłków. Nawet kiedyś myślałam, aby zajmować się tym bardziej profesjonalnie ale cóż...chociaż na kurs kiedyś bym się przeszła na razie nie mam aż takich umiejętności aby brać na siebie odpowiedzialność za czyjeś dłonie. Na sobie za to mogę eksperymentować ile wlezie! Jeśli śledzicie mojego bloga wiecie że pisałam już tutaj dwa poradniki: jak wykonywać paznokcie hybrydowe oraz jak wykonywać paznokcie żelowe. Są to podstawy bez których ani rusz, ale powinniśmy wiedzieć jeszcze jedno - jaka jest między nimi różnica?

         
PAZNOKCIE HYBRYDOWE
etap przygotowywania płytki pod hybrydę wymaga tylko lekkiego jej zmatowienia oraz odtłuszczenia
---
lakier hybrydowy jest mniej trwały, utrzymuje się około 2-3 tygodni
---
aplikacja lakieru hybrydowego jest banalna, wystarczy baza, 2 warstwy lakieru oraz porycie topem
---
zdejmowanie paznokci hybrydowych zajmuje kilka minut, można je spiłować bądź zdjąć za pomocą acetonu
---
poprawnie nałożony manicure hybrydowy nie niszczy paznokci, oczywiście i tak warto od czasu do czasu zrobić sobie przerwę
---
przedłużanie paznokci lakierem hybrydowym jest możliwe, wystarczy do tego specjalna baza jednak paznokcie możemy przedłużyć tylko o kilka mm, inaczej nie będzie to trwałe
---
lakier hybrydowy utwardza się szybko, wystarczy 30 sekund w lampie aby utwardzić lakier oraz 60 sekund aby utwardzić bazę oraz top







 PAZNOKCIE ŻELOWE
 etap przygotowywania płytki pod żel  wymaga głębszego zmatowienia oraz odtłuszczenia
---
 żel jest bardzo trwały, wytrzymuje ok. miesiąca a do następnej stylizacji wystarczy go uzupełnić i gotowe
---
 wykonanie paznokci żelowych wymaga  odpowiednich produktów - bazy, żelu oraz  topu a także odpowiedniego zbudowania  krzywej C i opiłowania paznokcia, dopiero wtedy można nakładać lakier kolorowy
---
 paznokcie żelowe najlepiej zdejmować frezarką bądź pilnikiem o niskiej gradacji
---
 żel jest obciążający dla paznokci, często po jego zdjęciu paznokcie są miękkie i łamliwe
---
 żelem bardzo łatwo przedłużyć paznokcie, wystarczą do tego specjalne formy dzięki którym możemy osiągnąć pożądaną długość
---
 żel utwardzamy minimum minutę, źle utwardzony może powodować rozwój bakterii i grzybów


Jak widzicie różnice pomiędzy paznokciami hybrydowymi oraz żelowymi są całkiem spore. Wszystko zależy od naszych preferencji oraz tego, co chcemy z naszymi paznokciami zrobić. Ja osobiście uwielbiam paznokcie żelowe mimo że jest z nimi zdecydowanie więcej roboty ale i efekt wystarcza na dużo dłuższy czas! Hybrydy stosuję przy krótszych paznokciach, ale to właśnie manicure żelowy pozwala mi je zapuścić i nie połamać!
A Wy z jakich stylizacji korzystacie najczęściej? A może jesteście zwolenniczkami zwykłych lakierów?


17 komentarzy:

  1. Oj ja nie wiem co wolę- mam paznokcie zrobione ale czy to hybryda czy żel, musiałabym zapytać kosmetyczki 😊
    A co do kursu nie mów nie- myślę że po kilku kursach będziesz swietna maniciurzystka 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale śliczne paznokcie! Sama niekoniecznie interesuję się tym tematem, ale, jako kobieta, dobrze, że już teraz wiem, jaka jest różnica między paznokciami hybrydowymi a żelowymi, haha.
    Pozdrawiam ciepło.
    mój blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam najzwyklejsze lakiery zazwyczaj ::D

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne pazurki :) Ja bardzo rzadko robię takie czy takie. Najczęściej mam pomalowane zwykłym lakierem z dodatkami, jak brokat czy naklejki. Nie jestem biegła w tym temacie, sama takich nie robię a pieniążków mi trochę szkoda wydawać, bo uporczywie odkładam na bardzo ważny cel :) W każdym bądź razie oba rodzaje uważam za piękne!
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  5. Robienie paznokci to jedno z moich ukochanych hobby. Zazwyczaj robię hybrydy, ponieważ nie mam potrzeby ich przedłużać. Mimo wszystkie obydwie techniki dość lubię

    vebth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba skuszę się na wypróbowanie żeli, bo niestety hybrydy mnie uczulają. ://
    Śliczne kompozycje kolorystyczne. Bardzo przydatny post, jeszcze nie spotkałam się z takim porównaniem, a tutaj wszystko jest bardzo szczegółowo wyjaśnione! Super!
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tak samo nie wnikam co robi kosmetyczka :) aż z ciekawości zapytam. Jakos tak wychodziło ze coś mi się podobało i ona to robiła ..

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja najczęściej to używam zwykłych, ale hybrydy też lubię, bo długo się trzymają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W moim przypadku najczęściej mam paznokcie żelowe. Nie zawiodłam się ani razu co do nich.

    https://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie mogę wypowiedzieć się na temat paznokci żelowych, z przyczyn czysto naturalnych - nigdy nie miałam takowej stylizacji :)
    Osobiście jestem fanką paznokci hybrydowych, aczkolwiek wykonuje je z przerwami, by paznokcie odpoczywały w trakcie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Od ponad roku robię sobie hybrydy i to naprawdę fajnie rozwiązanie. Tak jak piszesz- prawidłowo nałożone i ściągnięte nie wpływają jakoś wyjątkowo negatywnie na paznokcie. Żele miałam dawno temu i mówię zdecydowane nie. Wolę hybrydy.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja zwykły lakier, jak dobrze pomaluje to tydzień trzyma.

    OdpowiedzUsuń
  13. Często robiłam żele, ale nie ukrywam, że odrobinę osłabiły moją płytkę, więc teraz mam czarną hybrydę na swoich naturalnych paznokciach.

    OdpowiedzUsuń
  14. Very interesting article about nails!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja niestety jestem uczulona na hybrydę i muszę zadowolić się zwykłym lakierem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto wybrać się na kurs, wtedy sprawdzić na jakim poziomie są Twoje umiejetności, a tego czego Ci brakuje z pewnością tam się dowiesz i nauczysz. Co do tematu samych paznokci kiedyś robiłam sobie je samodzielnie - najpierw hybryda, a później żel, jednak z czasem dałam zarobek kosmetyczce i teraz robię sobie paznkocie tytanowe - jeszcze lepsza trwałość, na prawdę polecam wypróbować!
    https://knieidealna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń