SOCIAL MEDIA

my guide | perfect photos: edit

czwartek, 29 listopada 2018


Poprzedni post z serii mojego poradnika na temat robienia zdjęć na bloga przyjęliście bardzo ciepło, co bardzo mnie ucieszyło! Postanowiłam więc go kontynuować, tak jak to już zaplanowałam. Jak już wspominałam ostatnim razem sprzęt jest kluczowy, aby zdjęcia wyglądały poprawnie, jednak często do idealnych sporo im brakuje. Nie zawsze dobre światło czy też ustawienie wystarcza, dlatego też dzisiaj chciałam powiedzieć Wam coś więcej o edytowaniu zdjęć.

Szczerze mogę się przyznać, że ja od początku mojego blogowania tym się nie zajmowałam. Uważałam, że jest to trochę strata czasu, bo przecież moje zdjęcia wyglądają dobrze. Ale chwila..przecież mogą być jeszcze lepsze! I na prawdę nie wymaga to od nas żadnych wybitnych umiejętności, dlatego dla chcącego nic trudnego. Zacznijmy więc od początku.


Na wstępie warto zastanowić się nad tym, jaki efekt zdjęć chcemy uzyskać, czyli po prostu znaleźć swoją estetykę. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie łatwe, ale przychodzi z czasem. Ja jestem osobą, która zdecydowanie wybiera minimalizm nad przepych. Gdy jestem świadoma tego, co chcę Wam przekazać również łatwiej jest mi się w tym odnaleźć i tworzyć. Jest to pierwsza ale i krótka i przydatna porada, którą warto sobie zakodować.



Kolejną rzeczą, która tak na prawdę diametralnie może zmienić nasze zdjęcie jest oczywiście przeróbka. Możemy przerabiać tam dosłownie wszystko, od polepszania kolorów do wklejania różnego rodzaju dodatków. Jak widzicie na zdjęciu powyżej, wystarczy chociaż chwilę pobawić się kontrastem, stopniem zamglenia i cieniami, aby uzyskać zupełnie nowe zdjęcie. Dodatkowo, rynek internetowy oferuje ogromną liczbę darmowych programów graficznych, często dostępnych online, dzięki którym każdy może spróbować swoich sił jako 'grafik'. Oprócz tego, że pomaga to w blogowaniu to jest też świetną zabawą, dlatego warto spróbować nawet z czystej ciekawości!


Ostatnią kluczową rzeczą przy przeróbce zdjęć jest oczywiście wybranie odpowiedniego programu graficznego. Tak jak wspominałam wcześniej wiele z nich możecie znaleźć online, bez żadnego pobierania i tym bardziej płacenia. Jednym z nich, który odkryłam całkiem niedawno jest program polarr, którego darmową i wcale nie ubogą wersję możecie znaleźć w sieci. Możecie wybierać tam różnego rodzaju filtry ale i ręcznie zmieniać ustawienia, więc dla amatora takiego jak ja program ten jest w zupełności wystarczający. Jeśli chodzi o inne programy, które używam jest to również internetowy fotor, gdzie tworzę nagłówki do każdego posta. Często ze zdjęć muszę też usuwać tło, co ułatwia mi gimp, chociaż na początku na prawdę wszystkie dostępne tam opcje były dla mnie czarną magią. Pamiętajcie - praktyka czyni mistrza!

A Wy przerabiacie swoje zdjęcia zanim dodacie je na bloga? 

15 komentarzy:

  1. Ja przerabiam, ale na telefonie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mało kiedy dodaję własnej twórczości zdjęcia, ponieważ studia zabrały czas na chwycenie za aparat :( Ale na instagrama, czy fb zawsze obrabiam!
    https://olsonbxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. od jakiegoś czasu, jeżeli mam w ogóle przerabiać zdjęcia, to robię to w Vasco Cam. Super program, serdecznie polecam!
    zapraszam do siebie na relację z piątkowego pokazu mody!

    https://beautifulspacesblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam PFS, wszystko manualnie, bez filtrów :)
    Zapraszam na nowy post :-)
    BITHERPHOBIA-Klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przerabialam swoich fot,co było wielkim błędem.
    Obecnie używam aplikacji Snapseed i nie wyobrażam sobie aby ją zamienić bo jak dla mnie jest fantastyczna 😄☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem fotomodelką i przeróbkę zostawiam fotografowi, czasem wprowadzam drobne poprawki. :)


    Malinowa Kaloria | Blog o walce z bulimią

    OdpowiedzUsuń
  7. Przerabiam :) Szczególnie zmieniam nasycenie, jasność i kontrast :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przerabiać zdjęcia <3

    Zapraszam <3
    http://mysterious-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zobaczyć ten program polar - zaciekawiłaś mnie nim!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przerabiam zdjęcia zanim je tu wrzuce, ale nie jakoś bardzo bo nie chce też przesadzic. A na instagramie staram się teraz przerabiać tak, aby wyglądało ładnie i pasowało.
    Bardzo pomocny wpis.
    Pozdrawiam kochana,
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Really Awesome Blog Thanks for Sharing...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zazwyczaj przerabiam tylko nagłówki do postów. Również korzystam z tego co dostępne w sieci, najczęściej używam do tego stronki https://pixlr.com/express/, ale te, które Ty polecasz też muszę obczaić ;D
    https://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja przerabiam zdjęci tylko jeśli chce uzyskać efekt czarno-biały ;)

    http://toskaonline.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wszystkie zdjęcia przerabiam w VSCO na telefonie. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny poradnik :) Ja do przerabiania zdjęć używam Afterlight.

    OdpowiedzUsuń