SOCIAL MEDIA

how to learn english?

wtorek, 12 lutego 2019


Ostatnie kilka dni spędziłam w domu rodzinnym. Nie często zdarza się że jestem tutaj dłużej niż dwa dni, ale przyznam szczerze że się przyzwyczaiłam i szczególnie za domem nie tęsknię. Myślę, że potrzebna mi była taka nutka samodzielności i radzenia sobie w życiu samemu. Tak jak pisałam Wam wcześniej jutro razem z moim chłopakiem jedziemy w Bieszczady. Wyjazd zaplanowaliśmy dosyć spontanicznie, bo kompletnie nie wiedzieliśmy gdzie chcemy jechać, a że zbliżają się walentynki i każde z nas ma wolne stwierdziliśmy że to dobrym pomysłem będzie zwiedzić miejsce, którego żadne z nas do tej pory bliżej nie znało.

Kluczowym tematem dzisiejszego posta będzie jednak coś zupełnie innego, a mianowicie komunikacja. A dokładniej ta w języku angielskim, który spotykamy teraz tak na prawdę wszędzie. Odkąd poszłam na studia język angielski stał się nieodłączną częścią mojego życia, gdyż używam go na co dzień na uczelni. Spodobał mi się do tego stopnia, że stwierdziłam iż muszę go umieć jak najlepiej. W końcu to z nim chcę wiązać moją przyszłość! W dzisiejszym poście chciałam przedstawić Wam trzy sposoby na naukę języka angielskiego, które uważam za najbardziej skuteczne!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pierwszym i zarazem najprzyjemniejszym sposobem jest oglądanie filmów. Jest wiele stron zagranicznych na których bez problemu możemy znaleźć filmy po angielsku. Jest to świetna okazja aby się osłuchać a także podszkolić wymowę! Jeśli chodzi o mnie, ja przeważnie takie filmy oglądam dodatkowo z angielskimi napisami. Jest to zdecydowanie łatwiejsze niż oglądanie filmu bez napisów, ale przecież zawsze mogę je wyłączyć gdy będę czuła się na silach. Strona która mogę Wam polecić to 123movies . Znajdziecie tam ogromna bazę filmów, nawet takich które swoją premierę miały już za granica a jeszcze w Polsce nie. Koniecznie ja sprawdźcie!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podczas nauki języka angielskiego pod ręka nie może zabraknąć nam słownika. Często gdy mam problem z jakimś słówkiem po prostu tam sięgam bo, uwierzcie, nie wszystko znajdziecie w internecie! Szczególnie przydatne są słowniki tematyczne jak np techniczne czy medyczne, gdyż znajdują się tam wyspecjalizowane słówka. Dla początkujących i nie chcących zagłębiać się aż tak daleko, polecam jednak słowniki ogólne, ale tylko te które maja przełożenie angielsko-angielskie. Czyli, znajdujecie słówko po angielsku i w tym tez języku zostaje ono wytłumaczone. Może wydawać się trudne ale uwierzcie ze takim nie jest. Zdaje sobie sprawę ze słowniki do najtańszych nie należą, szczególnie te lepsze, ale wykazując trochę sprytu ja nie wydałam na nie ani złotówki - a mam ich chyba z 10! Swoje udało mi się dorwać na olx, gdzie ludzie oddawali je za darmo i tak uzbierała mi się mała kolekcja.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ostatnim, równie przyjemnym sposobem na naukę języka angielskiego jest słuchanie muzyki..i wsłuchiwanie się w tekst! Jakiś czas temu odkryłam świetna stronę lyricstraining na której słuchanie ulubionego artysty i nauka angielskiego mogą iść w parze. Wystarczy wyszukać dana piosenkę, wybrać poziom z którego startujemy (a jest ich aż 4), wsłuchiwać się w tekst piosenki i uzupełniać luki. Gdy odkryłam ta stronę bardzo często z niej korzystałam i na prawdę skutkuje. Szczególnie poprawiają się nasze umiejętności słuchania (tzw listening skills) ale i pisania (tzw writing skills) gdyż każde słówko wpisujemy sami tak jak je usłyszeliśmy. Koniecznie sprawdźcie te stronę!


Jak oceniacie swoją znajomość języka angielskiego? Piszcie w komentarzach swoje sposoby na naukę!

12 komentarzy:

  1. Jeszcze raz życzę miłego odpoczynku 😘
    Musze ten ostatni sposób sprawdzić, wydaje mi się że ten sposób nauki byłby dla mnie najlepszy ☺
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przede wszystkim uczę się języków obcych przez oglądanie zagranicznego youtuba. Szczególnie oglądanie vlogów się przydaje, bo można się nauczyć takiego typowego używanego na co dzień słownictwa :) Poza tym w wolnych chwilach tłumaczę sobie książki na polski język ;)
    Życzę udanego wyjazdu, pozdrawiam ciepło!
    myslacinaczej29741.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dziecka oglądałam filmy po angielsku i jest to mega dobry sposób na naukę języka obcego. Resztę sposobów również znam i mam nadzieję, że pomogą innym!
    Miłego wypoczynku!


    https://toskaonline.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej stronie z uzupełnianiem słów do piosenek, wydaje się być bardzo ciekawym pomysłem! osobiście angielski uwielbiam i jego nauka jest dla mnie czystą przyjemnością :)
    szyyszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądanie seriali lub filmów z angielskimi napisami to dla mnie zdecydowanie najlepsza opcja. ;)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Również myślę, że oglądanie filmów i seriali to najprzyjemniejsza opcja. Równie skuteczne jest subskrybowanie zagranicznych youtuberów, bo wtedy jesteśmy na bieżąco z występującym za granicą stylem wypowiedzi. Osobiście od jakiegoś czasu oglądam filmy w oryginale i czasami włączam angielskie napisy, jeśli nie zrozumiałam jakiejś frazy ze względu na akcent aktora, hahah. Myślę, że to najlepszy sposób nauczenia się składni, ponieważ im więcej słuchamy zdań utworzonych w danym języku, tym łatwiej jest nam je później tworzyć.
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj, na blog trafiłam z bloga Sary G, gdzie zamieściłaś komentarz. Co prawda wiekowo znacznie odbiegam od Ciebie, bo studentką byłam w latach siedemdziesiątych XX wieku, ale zaciekawiło mnie, że skrywasz prowadzenie bloga przed znajomymi. Zupełnie niesłusznie, bo jak ja to powiadam mądry zrozumie, a co głupiemu po rozumie, jak korzystać zeń nie umie. Ja w podstawówce i liceum uczyłam się obowiązkowo rosyjskiego i niemieckiego. Na studiach lektorat z łaciny i niemieckiego, a także roczny z angielskiego niewiele mi pomogły. Gdy się codziennie nie używa języka, to najpierw zapomina się słówka(nigdy nie lubiłam się ich uczyć), potem przychodzi kolej na gramatykę(znałam ją świetnie w każdym z 3 wymienionych), aż łapiemy się na tym, że jedynym językiem pozostał ten ojczysty. Wszystkie podane przez Ciebie sposoby są bardzo efektywne, wiem to od innych osób, które się uczyły jedną z tych metod. Ja niestety nie potrafię się obecnie zdyscyplinować, by niemiecki sobie przypomnieć, a angielskiego się nauczyć. Mam nadzieję, że Walentynki w Bieszczadach się udały. Gdy miałam 30 lat, marzyłam o wyprawie w tamte rejony. Pozdrawiam Ciebie i Chłopaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, żeby wszystko było takie łatwe! Cały czas staram się choć trochę bardziej ośmielić, ale niestety przychodzi mi to z trudnością! A co do nauki języka - najlepsza jest oczywiście praktyka! Wszystko da się zrobić, ale w swoim czasie.

      Usuń
  8. Ja mieszkam za granicą, na wyspach więc j. angielski to codzienność tutaj. I uważam, że jest na bardzo wysokim poziomie. Jak się najlepiej uczyć? Chyba rozmawiają z innymi. Probowałaś może znaleźć ludzi z kim mogłabyś pisać listy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszą nauką na naukę języka jest oczywiście obcowanie z nim na co dzień! Niestety, nie pisałam z nikim takich listów, ale uważam że jest to świetna opcja na podszkolenie swoich umiejętności! Bardzo polecam też międzynarodowe czaty lub strony na których można wymieniać się swoją znajomością języka (np. osoba z Polski uczy polskiego, osoba z Anglii uczy angielskiego).

      Usuń
  9. 123movies or follow our site on social media.

    OdpowiedzUsuń