SOCIAL MEDIA

what to do during quarantine?

czwartek, 16 kwietnia 2020



Takiego obrotu sprawy nikt się nie spodziewał. A sama na początku się z tego śmiałam i myślałam że naszego otoczenia to nie dotknie. Epidemia wybuchła na początku roku, ale do Polski dotarła w okresie lutego. Powaga sytuacji dotarła do mnie dopiero wtedy gdy zamknęli szkoły, autobusy zostały poodgradzane taśmami, w sklepach klient został oddzielony od sprzedawcy szybą ochronną z pleksi a zakaz wychodzenia z domu obowiązuje już wszystkich. Święta Wielkanocy kompletnie straciły swój klimat, w szczególności że nie mogliśmy spędzić ich w rodzinnym gronie. A najgorsze jest to, że korona wirus atakuje coraz mocniej. Dotyka coraz więcej ludzi, niszczy gospodarkę i nie zamierza szybko odejść. Szczerze mówiąc, jestem trochę przerażona że zaraz wszystko ma wrócić do normy. Zakłady fryzjerskie, salony beauty mają zostać otwarte a przecież nie widać żadnej poprawy. Do czego to doprowadzi?


Pomimo całego zła, które przyniosła ta sytuacja zawsze jest jakieś światełko w tunelu. Jest to okres, w którym każdy ma zdecydowanie więcej czasu aby zadbać o siebie. Jest to też dobry moment na wprowadzenie zmian w swoim życiu i napewno uświadomienie sobie jak życie jest kruche. Wiem, że po pewnym czasie każdemu kompletnie kończą się pomysły na to, co można robić w domu dlatego dzisiaj przychodzę do Was z pomocą! Oznacza to również, że po dłuższej przerwie wracam z powrotem na bloga! Mam nadzieję, że moje pomysły przypadną Wam do gustu i sami z nich skorzystacie!


1. Rozwijaj się!

 

Zawsze narzekamy na brak czasu i żyjemy w biegu. Kwarantanna to świetny moment na rozwijanie swoich umiejętności, na które wcześniej nie mieliśmy czasu. Przykładowo, ja zaczęłam dużo więcej gotować. Od zawsze to lubiłam ale nigdy szczególnie nie szło mi robienie deserów. Nie zliczę ile ciast wypróbowałam podczas kwarantanny! I wyszły mi nie najgorzej, chociaż mam jeszcze trochę czasu na podszkolenie się!

2. Ćwicz!


Podczas kwarantanny nie możemy zapominać o ruchu. Nie możemy wychodzić na świeże powietrze, parki i lasy są pozamykane więc musimy radzić sobie w warunkach domowych. W internecie jest masa treningów z których możemy skorzystać. Na instagramie czy facebooku są także organizowane treningi live co jest świetną inicjatywą żeby zaangażować wiele ludzi. Jeśli ktoś nie ma jednak ochoty na typowe treningi a posiada konsolę bardzo polecam też korzystanie z gier ruchowych. Moim faworytem stała się ostatnio taneczna gra Just Dance, w którą można zagrać nawet przy użyciu laptopa i telefonu. Oprócz świetnej zabawy można spalić trochę kalorii, a co więcej podszkolić swoje umiejętności!

3. Dbaj o siebie!


Kwarantanna sprzyja też aby nasza skóra w końcu trochę odpoczęła. Odkąd nie wychodzę z domu to nie maluję się i nie męczę włosów prostownicą. Daję sobie czas na odpoczynek ale i mojej skórze, która ma świetny czas na regenerację. Nie oznacza to, że całkowicie rezygnuję z pielęgnacji bo wręcz przeciwnie częściej korzystam z maseczek na twarz, robię peeling i testuję nowości! Jak wiecie interesuję się też pielęgnacją włosów i jak wcześniej nie miałam na nią kompletnie czasu tak teraz od czasu do czasu zrobię olejowanie czy też laminowanie włosów.

4. Nadrób zaległości w filmach i serialach!


Gdy miałam masę obowiązków i pracy nie miałam kiedy oglądać najnowszych odcinków moich ulubionych seriali czy też filmów, które wpadły mi w oko i chciałam je zobaczyć. Teraz nie mogę powiedzieć że nie mam czasu więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby je nadrobić. Oczywiście, cały dzień przed laptopem nie jesteśmy w stanie siedzieć ale gdy już nie mamy pomysłu co robić i chcemy w końcu odpocząć dobrym pomysłem jest włączenie np. Netflixa i odpalenie ciekawego filmu!

Piszcie w komentarzach jak Wy znosicie kwarantannę! Co pomaga Wam przetrwać?

9 komentarzy:

  1. Też się zastanawiam do czego to doprowadzi...
    Też byłam na początku przerażona, ale teraz już się chyba przyzwyczaiłam (podobno do wszystkiego można się przyzwyczaić) i staram się znaleźć jakieś dobre strony ,ale też oczywiście czekam aż to minie bo przykro patrzeć na to wszystko...
    Kwarantanna mija mi na nadrabianiu zaległości filmowych i na blogowaniu 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie tez to przeraza ze bedą otwierać centra handlowe, fryzjerów i salony kosmetyczne choć mimo to taki tak nie bede tak chodzić i myśle, ze sporo ludzi postąpi tak samo. Ja przez ten czas przede wszystkim nadrabiam moje zaległości z filmami i serialami i gotuje tyle co nigdy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem do czego to prowadzi. A idąc do sklepu zastanawiam się czy to wróci do normy. Przecież to nienormalne by w 21 wieku miało miejsce coś takiego gdyby ktoś mi powiedział o tym na początku tego roku to przecież bym go wyśmiała. Zniszczył mi tak wiele planów :(
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda jednakże ja mam trochę inne podejście. Każdy myślę że miał jakieś plany i chciał żeby ten rok był cudowny, ale najważniejsze jest jednak zdrowie i nie ma co się zamartwiać że odwołali koncert naszego ulubionego zespołu czy że nie będzie można pojechać na wakacje a raczej dbać o to co mamy. Właśnie ten czas pokazuje nam też jak warto doceniać to co mamy.

      Usuń
  4. Trzeba jakoś wykorzystać ten trudny czas. Najlepiej w miarę pożytecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nadal pracuję więc nie muszę znosić kwarantanny. Co więcej, mam tyle pracy że nie znajduję czasu na odpoczynek :D Na szczęście mam teraz tydzień urlopu :)
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  6. Staram się znaleźć pozytywne strony w tej sytuacji, ćwiczę, gotuję, uczę się hiszpańskiego, ale już trochę mnie siedzenie w domu męczy, ale trzeba jakoś przeczekać :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ci za to, ja już wariuje hahah


    Ostatnio nawet wróciłam do pisania, więc zapraszam do mnie
    VANILOVE ♥ <------ klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Ludzie maja w zwyczaju mowic,ze nie maja na nic czasu,a jak z przymusu zostaja w domu nie wiedza co ze soba zrobic :D Fajne podpunkty,ja dodalabym jeszcze nadrobic zaleglosci w domu ,np posprzatac w pokoju , poskladac ciuchy itp ... produktywny dzien :)
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń