SOCIAL MEDIA

2 days in Milano

środa, 6 stycznia 2021

Witajcie kochani!

Poprzedni rok zdecydowanie nie sprzyjał podróżowaniu. Nie było wiadomo czy granice nie zostaną zaraz zamknięte, jak będzie wyglądała sytuacja w innych państwach - wszystko to jedna wielka loteria. Mimo przeciwności losu w zeszłym roku udało mi się odwiedzić dwa państwa, a o jednym z nich chciałam opowiedzieć Wam trochę więcej. Jako dziecko nie podróżowałam zbyt wiele, ale postanowiłam to zmienić i w przeciągu ostatnich kilku lat liczba miejsc odwiedzonych przeze mnie cały czas się zwiększa. 

Jako łowca tanich lotów, we wrześniu udało mi się kupić tanie loty do Mediolanu. Byłam ogromnie podekscytowana, bo nigdy wcześniej we Włoszech nie byłam. Ba, kiedyś bałam się nawet lotów samolotem a od mojego pierwszego lotu pokochałam podróże jeszcze bardziej! Za bilety dla dwóch osób z Krakowa do Mediolanu zapłaciłam ok 350 zł w dwie strony, czyli ok 85 zł za jeden bilet w jedną stronę. Wydaje mi się to na prawdę atrakcyjną ceną, w szczególności że nawet w Polsce czasem płacimy tyle za paliwo czy bilety na pociąg, a doliczając do tego nocleg mamy taką samą kwotę tylko w dwóch zupełnie różnych państwach i kulturach. W dzisiejszym poście chciałam zatem powiedzieć Wam czy warto lecieć do Mediolanu i jakie zabytki trzeba tam koniecznie odwiedzić! 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

CO ZOBACZYĆ W MEDIOLANIE? 

DUOMO DI MILANO

Katedra znajdująca się w samym sercu Mediolanu. Stworzona w stylu gotyckim robi ogromne wrażenie nie tylko na turystach, ale i na mieszkańcach. Katedrę można oczywiście zwiedzać wewnątrz jak i na jej dachu. Ja zdecydowałam się na zakup biletów, który umożliwił mi zwiedzanie tylko wnętrza katedry, aczkolwiek można kupić również bilet umożliwiający na zwiedzanie dachu katedry, na której podziwiać można całą panoramę miasta. 


GALLERIA VITTORO EMANUELE

Zaraz obok katedry znajduje się jeden z najsłynniejszych zabytków tego miasta, a mianowicie Galeria Wiktora Emanuela II. Jest ona wyjątkowo piękna, głównie ze względu na swoje wnętrze i jestem pewna że nie raz widzieliście ją na zdjęciach. W rzeczywistości, gdy sami możemy tego piękna doświadczyć, robi jeszcze większe wrażenie. A co znajduje się w środku? Jedne z najbardziej prestiżowych sklepów projektantów takich jak Prada czy Dior.


CASTELLO SFORZESCO

Zamek Sforzów to kolejny zabytek warty zobaczenia będąc w Mediolanie. Jest on ogromny, a jego dziedziniec można zwiedzać o dowolnej porze dnia. Posiada on też ogromną, szeroką fosę, w której możecie zauważyć masę kotów. Dokarmiane są one przez pracowników zamku. Ja doliczyłam się tam ich kilkunastu!


PARCO SEMPIONE

Ogromny park znajdujący się z Mediolanie w pobliżu zamku Sforzów. Na jego skraju znajduje się również Arco della Pace, czyli łuk triumfalny. Jest on bogato zdobiony, a spacer samym parkiem dostarcza relaksu i pozwala zobaczyć życie Włochów w czasie wolnym. 


NAVIGLI DI MILANO

Będąc w Mediolanie bardzo polecam również przejść się nad miejsce, w którym łączą się kanały. Nazywane jest ono Navigli di Milano, i pod taką nazwą na pewno je znajdziecie. Dlaczego warto je zobaczyć? Jest to miejsce tętniące życiem. Znajdziecie tam maasę barów, w których można się czegoś napić, i pubów, w których dobrze zjecie. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ?

-> Włochy to państwo, w którym obowiązującą walutą jest EURO

-> z lotniska Milano Malpensa (MXP) do centrum można dojechać bezpośrednio pociągiem

-> włoskie śniadanie składa się ze słodkich rzeczy - ciężko znaleźć tam coś innego niż rogaliki

-> jedzenie w środku restauracji, a nie na wynos, wiąże się z dodatkową dopłatą

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Piszcie w komentarzach czy byliście w Mediolanie! Czy podobają Wam się takie posty podróżnicze?

8 komentarzy:

  1. Ja w grudniu 2019 byłam na 2 dni w Mediolanie. Bylam przed samymi świętami i Mediolan był tak ładny wystrojony w lampki ;) Katedra na żywo robi niesamowite wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie tam! Nigdy nie byłam nawet we Włoszech.

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, niestety nigdy jeszcze nie byłam w Mediolanie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam okazji być w Mediolanie. Moim marzeniem jest zjechać całe Włochy, również zawitać do Mediolanu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miasto, mam nadzieję kiedyś zwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie <3 Byłam w 2019 roku na kilka dni w Mediolanie i było super :)

    OdpowiedzUsuń