SOCIAL MEDIA

autumn carrot cake

środa, 20 października 2021

 

Witajcie kochani! Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku i nie dobija Was jesienna pogoda! Ja muszę przyznać, że dni stają się coraz chłodniejsze czego nie cierpię, ale zawsze przechodząc przez miasto i widząc przepiękne złociste liście mieniące się na drzewach robi mi się lepiej. Byle by tylko nie padał deszcz! W mroźne dni mimo wszystko najlepszym sposobem na relaks jest łóżko, herbata i Netflix. A żeby dodać do tego coś jeszcze pysznego ostatnio naszła mnie ochota na ciasto marchewkowe.

Pierwszy raz ciasto marchewkowe jadłam to, upieczone z rąk mojej cioci. Muszę przyznać, że było przepyszne chociaż jako dziecko nie przypuszczałam że z marchewki można wyczarować deser. Kilka dni temu szperając w poszukiwaniu przepisu natknęłam się na bloga mojewypieki.com i zainspirowana przepisem postanowiłam zabrać się do pracy. Chciałam podzielić się z Wami tym przepisem, bo wyszedł na prawdę smakowicie! 


S K Ł A D N I K I

4 jajka

260 g mąki

290 ml oleju słonecznikowego

200 g cukru trzcinowego

50 g cukru białego

300 g marchewki startej na grubych oczkach

100 g orzechów włoskich posiekanych

cynamon, proszek do pieczenia, soda oczyszczona

ekstrakt z wanilii

P R Z Y G O T O W A N I E

1. W misce umieszczamy olej, cukier biały i brązowy oraz ekstrakt z wanilii (1 łyżeczka). Mieszamy do połączenia składników.

2. Dodajemy po kolei jajka i mieszamy do połączenia składników.

3. Przez sitko przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę oraz cynamon bezpośrednio do wymieszanych składników.

4. Dodajemy startą marchewkę i posiekany orzechy.

5. Formę wykładamy papierem do pieczenia. Przelewamy do niej ciasto.

6. Pieczemy w temperaturze 170ºC przez ok. 30 minut. Warto sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest w środku suche.


Ja swoje ciasto polałam jeszcze polewą z serka philadelphia, aczkolwiek można zrobić ją także z serka mascarpone.


Piszcie w komentarzach czy jedliście kiedyś ciasto marchewkowe! Jakie desery kojarzą Wam się z jesienią?

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ciasta marchewkowe lub dyniowe o tej porze roku. Chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! To idealne ciasto na jesień! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda te ciasto :) Ja też właśnie w wolnej chwili zasiadam do Netflixa, alurat ta pogoda jesienna do tego skłania :)
    Dzięki za odwiedziny na moim blogu, twój blog jest super dlatego dodaję do obserwowanych! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności, muszę zrobić takie ciasto

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zupełnie odwrotne podejście do zimnych pór roku. Dla mnie to świetny czas na wyjścia z domu, nie przeszkadza mi pogoda, bo mam odpowiednie ubrania na to by nie zmarznąć i nie zmoknąć. Pora ta, na pewno najlepiej hartuje organizm, lepiej niż suplementy diety, więc szkoda zamulać na łóżku.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale dawno nie jadłam tego ciasta, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepięknie:)
    Też ostatnio piekłam ciasto marchewkowe, tylko u mnie zamiast serka był solony karmel z masłem orzechowym:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego ciasta nigdy nie jadłam, ale musi być pyszne :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja szczerze mówiąc lubię jesienne realia, nieco chłodniejsza pogoda, niekiedy deszczowa jest na swój sposób bardzo urokliwa. Jesienią uwielbiam spacerować i podziwiać przygotowująca się naturę na zimowe, mroźne zmagania :)

    Ciasto marchewkowe kiedyś robiłam i wyszło bardzo smaczne. Kto wie, może w tym tygodniu takie upiekę.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadłam ciasto marchewkowe i było pyszne, szkoda że sama nie umiem zrobić 😅

    OdpowiedzUsuń