SOCIAL MEDIA

Retinol - no more wrinkles

sobota, 26 lutego 2022

 

Dzień dobry wszystkim! Jak się macie? Jakiś czas temu na blogu wspominałam Wam o mojej pielęgnacji, w którym pojawiło się coś nowego, a mianowicie retinol. Jest to produkt o którym słyszałam w ostatnim czasie wielokrotnie i bardzo mnie zainteresował. Jak poczytałam sobie o nim więcej to okazało się, że ma on niesamowite właściwości i używając go teraz, za kilka lat sobie tylko podziękujemy. A dlaczego? Gdyż pozytywnie wpływa przeciwko zmarszczkom i fotostarzeniu się skóry. Postanowiłam zebrać dla Was wszystkie najważniejsze informacje dotyczące retinolu i się z nimi Wami podzielić, a także moje wrażenia po stosowaniu.




P O  C O  S T O S O W A Ć  R E T I N O L?

Retinol to substancja zawierająca witaminę A, która zapobiega starzeniu się skóry. Retinol potrafi głęboko wniknąć w skórę i pobudzić nasze komórki do wydzielania kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego. Te właśnie substancje sprawiają, że skóra pozostaje nawilżona, ujędrniona i przede wszystkim proces starzenia zostaje spowolniony. 




J A K  S T O S O W A Ć?

Retinol występuje w różnych stężeniach, najczęściej już od 0,1%. Zaleca się stosowanie go od niższej zawartości, dlatego że jest on dosyć mocnym składnikiem i może powodować podrażnienia i zaczerwienienia skóry. Widziałam nawet zdjęcia jak ktoś, nieświadomie używając większej dawki, po prostu doznał poparzenia skóry. Jeśli chcemy zatem uniknąć podrażnień to zalecam stosowanie początkowo produktów zawierających niższe stężenie retinolu. Retinol zaleca się początkowo stosować co 2-3 dni, później można zwiększyć częstotliwość. Ważne, żeby robić to stopniowo. 




M O J A  O C E N A

Ja retinol stosuję już około dwóch miesięcy i widzę ogromną różnicę jeśli chodzi o skórę twarzy. Przede wszystkim jest ona w lepszym stanie, a dodatkowo jest bardziej napięta i jędrna. Trzeba jednak pamiętać o stosowaniu kremu z filtrem w przypadku używania retinolu i jednak regularnym stosowaniu tego produktu. Ja stosuję go dwa razy w tygodniu wieczorem, a na to nakładam jeszcze krem nawilżający. Zaczęłam od mniejszego stężenia retinolu, czyli 0.25% i mnie nie podrażnił, ale musicie przetestować to u siebie. Kwestia indywidualna.



Jestem ciekawa czy stosujecie retinol w Waszej pielęgnacji. Jak Wam się sprawdza? Jakiego produktu z retinolem używacie? 

9 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie miałam okazji próbować tego produktu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie używałam takiego kosmetyku, ale skoro widzisz efekty, to warto się nad nim zastanowić 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Też niedawno zaczęłam przygodę z retinolem. Dodatkowo też pomaga w leczeniu trądziku więc to mnie przekonało. Zdecydowałam się na serum The Ordinady o właśnie niższym stężeniu i jestem bardzo ciekawa efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam ! Sama również stosuje retinol w podobnym stężeniu jak u ciebie i mocno mi on również pomógl na moje problemy z trądzikiem. Jednak polecam mimo wszystko stosować wraz z nim jakiś krem mocno nawilżający by nie narobić sobie szkód mimo wszystko :)


    zpsemjestlepiej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ostatnio wprowadziłam retinol do mojej pielęgnacji :) Na razie minęło dopiero kilka dni, zobaczymy później, jakie efekty być może będą

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie retinol całkiem nieźle się sprawdza, dlatego na pewno jesienią do niego wrócę ;) być może nawet wypróbuję ten z nacomi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze to wypróbować, myślę ze okaże się super.

    OdpowiedzUsuń