SOCIAL MEDIA

my guide | perefct photos: general

sobota, 17 listopada 2018


Fotografia, dla mnie jako blogerki, to coś bez czego nie mogę się obyć. W każdym stworzonym przeze mnie poście treść przełamuję zdjęciami, które w praktycznie każdym przypadki są wykonywane przeze mnie. Szczerze mogę powiedzieć, że nie przepadam za wrzucaniem zdjęć z internetu, lecz zdecydowanie wolę się nimi tylko i wyłącznie inspirować. Wiecie dlaczego? Fotografia to też sposób na poznanie mnie, mojej estetyki ale i tego, co lubię. Może wydaje się to głupie i banalne, ale również jak ktoś robi zdjęcia dużo o nim mówi. Dbałość o szczegóły, minimalizm to coś, co charakteryzuje własnie mnie i na każdym zdjęciu staram się to oddawać.


Jeśli chodzi o moją przygodę z fotografią nie jest ona zbyt długa a tym bardziej profesjonalna! Muszę jednak przyznać, że tworzenie zdjęć na bloga sprawia mi ogromną przyjemność, ale i pozwala mi się rozwijać, przez co sporo się już nauczyłam. W tym poście chciałam się z Wami tym podzielić, a mianowicie napisać coś w stylu poradnika dla początkujących jak robić dobre zdjęcia na bloga ale i inne portale społecznościowe. Będzie to mini seria składająca się z trzech postów w których poznacie moje sposoby na wykonanie dobrych zdjęć, ich obróbkę oraz czerpanie inspiracji. Zacznijmy więc od początku!



Pierwsze i według mnie najważniejsze do wykonywania dobrych zdjęć to sprzęt. Wszelkiego rodzaju lustrzanki z pewnością wykonają lepszą robotę niż aparat w telefonie. Nie mówię, że nie warto go używać, gdyż istnieje wiele telefonów które robią świetne zdjęcia, jednak przeglądając wiele blogów natknęłam się na osoby posługujące się tanimi aparatami z okropną jakością. Sami oceńcie co lepiej się ogląda! Oczywiście, na początek nie musimy inwestować w sprzęt z najwyższej półki, jednak warto zastanowić się nad czymś z w miarę dobrą jakością.
Aparat, którego ja używam to Canon 750 D, jednak to nie body odgrywa tutaj kluczową rolę a obiektyw. Początkowo warto przemyśleć jakie zdjęcia chcemy wykonywać - czy będą to głównie stylizacje, detale czy może to i to. Dzisiejszy rynek oferuje ogromną ofertę obiektywów, więc znaleźć ten jeden odpowiadający naszym upodobaniom wcale nie jest tak trudno. A uwierzcie, że to właśnie od tego zależy jakość waszych zdjęć!



Drugą, nie mniej ważną rzeczą jest oświetlenie. Wykonywanie zdjęć w ciemnym bądź nieprawidłowo oświetlonym pokoju nie robi dobrego wrażenia. Niestety, surfując po internecie takie zjawisko możemy zobaczyć na co drugim blogu osób, które wykonują zdjęcia. Oczywiście - światło dzienne bardzo sprzyja, jednak jeśli często nam go brakuje warto zainwestować w odpowiedni sprzęt, co nie tylko ułatwi prace ale i sprawi, że samo zdjęcie bardziej estetyczne i co najważniejsze widoczne. Niestety i ja kiedyś o tym zapominałam, ale człowiek uczy się na błędach i w końcu stwierdziłam, że warto w to zainwestować. Lampa, której ja używam to lampa pierścieniowa 65W. Używam jej prawie zawsze do moich zdjęć, gdyż bez niej wyglądają na bardzo przygaszone i wyglądają dużo gorzej. Takie lampy możecie znaleźć praktycznie wszędzie zaczynając od stron typowo fotograficznych i kończąc na allegro. Oprócz tego godne polecenia są softboxy, jednak o tych sprzętach więcej informacji musicie poszukać sami.




Ostatnią rzeczą, o której warto pamiętać podczas robienia zdjęć jest oczywiście tło. Niektórzy mogą pomyśleć, że wcale nie jest to tak ważne jednak to właśnie ono dodaje dużej estetyki. Zanim zrobimy zdjęcie warto pomyśleć jak chcielibyśmy aby wyglądało, popróbować różne opcje i oczywiście posprzątać to, co mamy za sobą. Ja najbardziej lubię robić zdjęcia na czystym tle, czy to zdjęcia stylizacji czy też mniejszych przedmiotów. Do tych pierwszych wykorzystuję po prostu ścianę, a do drugich najczęściej korzystam z białego stolika z ikei bądź łóżka okrytego białym prześcieradłem. Czasem również lubię przełamać moje zdjęcia jakimś detalem jak na przykład kwiatami, co z pewnością już zauważyliście. Zdarzyło się także, że jako tło wykorzystałam futrzaste poduszki, także takich inspiracji najlepiej szukać wokół siebie.


Piszcie w komentarzach czy poradnik Wam się podobał! 
Jesteście zainteresowani kolejnymi częściami? 
A może sami macie jakieś pytania?

14 komentarzy:

  1. Zgadzam się, że sprzęt to podstawa :) ciekawy post :)

    Mój blog CAKEMONIKA

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i praktyczny poradnik ☺
    Mi napewno się przyda bo zdjęcia niestety nie są moją mocną stroną 😑
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie zastawiam się czy nie zainwestować w aparat. Chciałabym, żeby moje zdjęcia były lepszej jakości. Jak na razie mój telefon wyrabia, ale wiem, że niedługo moje oczekiwania co do zdjęć się zwiększą. Pomocny post! I w sumie dzięki niemu ma ochotę zaoszczędzić właśnie na aparat.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie lubię dodawać zdjęć z internetu, choćby nie wiem jak ładne by były. Mój blog, to też ja i moje poczucie piękna, estetyki, dlatego też czasami wolę się spóźnić z jakims postem, byle tylko zrobić własne zdjęcia i je dopracować :) Póki co jakos tak zauważyłam, że taką typową fotografię, zdjęcia robione aparatem, odłożyłam na bok. Używam najczęsciej telefonu i ważne jest dla mnie bardzo tło. Czy to robię zdjęcie książce czy proszę kogos o zrobienie mi zdjęcia. To bardzo ważne, bo czasem taki niuans potrafi zaważyć na całym efekcie końcowym. Pozdrawiam, fajna seria, myslę, że co niektórym się przyda ;)

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre światło i ciekawe tło to podstawa:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem początkująca w sprawach fotografii, więc chętnie poczytam o tym więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry sprzęt to podstawa. Ja niestety nie mam aparatu, wszystkie zdjęcia robię telefonem. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Super poradnik, trzeba sobie radzić :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow pełen profesjonalizm <3

    Pozdrawiam i zapraszam: https://zyciowy-kogel-mogel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja fotki robię telefonem, ponieważ nie stać mnie na lustrzankę ani inny aparat. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny post :D http://mysterious-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym zamieniła. Najważniejsze oświetlenie, a potem sprzęt, ale zdecydowanie priorytetem będą umiejętności i zmysł do fotografii :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy wpis i nawet pomocny ;) ja się też interesuję fotografią i miałam dużą styczność z tym lecz studia zabrały mi wolny czas, który przeznaczałam na szkolenie się :)
    https://olsonbxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń