SOCIAL MEDIA

my guide | perfect photos: inspiration

czwartek, 13 grudnia 2018


Witajcie kochani! Już kilka dni temu miał pojawić się post, ale niestety z braku czasu nie miałam kiedy go przygotować i wstawić. Wiem, że znowu się tym tłumaczę, ale jak sami pewnie dobrze wiecie czasem pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie przeskoczyć. Już Wam mówiłam, że nie lubię gdy na blogu pojawi się coś zrobione na 'odwal się', dlatego też kilka dni opóźnienia to nic strasznego. Mimo, że udało mi się już wypracować niezłą systematyczność!

Tym razem przychodzę do Was z ostatnim już z serii moich porad fotograficznych postem. Zauważyłam, że seria ta na prawdę Wam się spodobała, jednak swoją opinię po przeczytaniu wszystkich trzech postów możecie jeszcze raz wyrazić w komentarzu. Dzisiaj porozmawiamy sobie trochę o inspiracjach. W końcu skądś pomysł na zdjęcie musimy mieć, a niestety czasem w głowie ich brakuje. Gdzie wówczas po nie sięgnąć? Co zrobić?


Niezawodnym sposobem jest oczywiście rozejrzenie się wokół. Często wykorzystanie prostych, codziennych przedmiotów już potrafi dużo wnieść do naszego zdjęcia. Tak jak pisałam Wam wcześniej, tło łatwo można zmienić podkładając nawet poduszkę, jeśli oczywiście to, co fotografujecie jest małe. Oprócz tego, często zdjęcia świetnie wyglądają gdy fotografując np. pędzle, obok położymy paletkę cieni. Zdjęcie wygląda wówczas zdecydowanie ciekawiej i na pewno przyciąga wzrok!


Ale co zrobić, gdy już kompletnie nie mamy pomysłu co wykorzystać? Oczywiście zostaje nam internet. Strony, które dla mnie są niezastąpionym źródłem inspiracji to oczywiście pinterest, instagram oraz weheartit. Każda z nich oferuje na prawdę masę różnego rodzaju zdjęć, przez co łatwo możemy znaleźć pomysł i go odwzorować, bądź po prostu wspomóc się nim.


Jeśli jedno zdjęcie Wam nie wyjdzie również nie ma się co poddawać. Ja czasem potrafię pstrykać zdjęcia dopóki nie osiągnę pożądanego efektu. Drobne przeróbki jak np. światło czy też ostrość możecie zmienić w programach graficznych, jednak często to ułożenie gra jedną z najważniejszych roli. Pamiętajcie, że gdzie się nie obejrzycie, każda rzecz może być Waszą małą inspiracją. Starajcie się wykorzystywać różne przedmioty, bo tylko metodą prób i błędów osiągniecie to, na czym Wam zależy.

 Piszcie w komentarzach jak podobała Wam się ta seria! Czy te porady były przydatne?
Skąd Wy czerpiecie inspiracje?

7 komentarzy:

  1. Przedewszystkim moja inspiracją są blogi innych dziewczyn ☺
    Instagram również ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejrzałam na szybko całą serię i bardzo przypadła mi do gustu :)
    Moje inspiracje to przede wszystkim instagramy moich znajomych fotografów - inspirują mnie kadrowaniem i spojrzeniem na coś oczywistego w inny sposób, niezawodny Pinterest, gdzie znajdę dosłownie wszystko oraz otoczenie. Gdy widzę jakiś ładny kadr, wyciągam telefon i dokumentuję zdarzenie. Czasem wychodzą świetne klatki :)
    Buziak,
    Ola ;)
    MOLE TEATRALNE

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo lubię tę serię, sama robię zdjęcia książką i dla mnie tło jest ogromnie ważne.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobre porady :) z tlem przede wszystkim. a no i fajnie, ze wspominasz o nawiazaniu czegos do czegos (mam na mysli te pedzle) super! zostaje na dluzej ;)

    ustiva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pintrest is saviour
    www.stylebasket.in
    Instagram:-Stylebasket24

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe uwagi! Ja potrafię mieć 100 prawie identycznych zdjęć i wybieram wówczas to najlepsze:)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń