SOCIAL MEDIA

Netflix review | AlRawabi School For Girls

środa, 8 września 2021

 

Witajcie kochani! Na moim blogu nie często pojawiają się recenzje. Kilka razy zdarzyło się polecenie różnego rodzaju filmów czy seriali, jednakże dzisiaj przychodzę do Was z czymś wyjątkowym. Miniserial produkcji Netflixa - AlRawabi School For Girls. Chciałam podzielić się tym odkryciem z Wami na blogu, gdyż serial porusza niezwykle ważny temat, a mianowicie temat prześladowania w szkole. Jestem pewna, że większość z Was zetknęła się z tym na własnej skórze. Nie każdy jednak wiedział jak powinien sobie z taką sytuacją poradzić, a na dodatek potrafi się to wymknąć spod kontroli. Emocje potrafią nawarstwiać się i w końcu dać górze. 

Warto po krótce opisać fabułę serialu. Akcja toczy się w krajach arabskich i opisuję historie dziewcząt, które uczęszczają do szkoły przeznaczonej tylko dla płci damskiej. Szkoła ta należy do niezwykle prestiżowych, a dodatkowo chroni też wartości religijne jakimi większość rodzin się kieruje. Początkowo, w serialu prześladowana jest jedna dziewczyna - Mariam. Zostaje ona poważnie pobita, wielokrotnie upokorzona przed większą grupą. Historia ta doprowadza jednak do czegoś poważniejszego. Wcześniej wspomniana ofiara prześladowania sama staje się prześladowczynią. Jak myślicie dlaczego? Oczywiście chcąc ukarać okrutne dziewczyny, które wcześniej to jej sprawiały krzywdę. Czy to była właściwa droga?

W serialu pojawiają się też wątki miłosne, które dotykają każdego z nas będą w wieku licealnym. Warto zwrócić tutaj również uwagę na fakt, iż ze względu na akcję toczącą się w kraju arabskim, istotną rolę odgrywa również religia muzułmańska. Niektóre rodziny są mocno konserwatywne i rządzą się swoimi zasadami. 

Serial składa się z 6 odcinków, co sprawiło że obejrzałam go w jeden dzień. Jest on dramatyczny, lecz godny uwagi w szczególności dla młodszej publiczności. Warto uświadomić sobie, jak istotny jest szacunek do drugiej osoby bez względu na jej światopogląd. Czekam na Wasze opinie - być może ktoś z Was zetknął się z tym serialem bądź ma swoje przemyślenia na temat prześladowania czy to w szkole, czy w pracy. 

11 komentarzy:

  1. Ja na razie nic nie oglądam ale jak przyjdzie jesień to napewno odpalę Netflixa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 6 odcinków to jeszcze nie jest tak dużo. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie mam Netflixa, ale czasem szwagier nam użyczał swojego hasła, to obejrzałam wtedy Gambit Królowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serial myślę jest godny uwagi, jednakże nie mam konta na platformie Netflix.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam netlixa ale nie widziałam tego serialu

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba nigdy nie doświadczyłam jakiegoś poważnego prześladowania. Ani w szkole ani w pracy, na całe szczęście! Ale ja chodziłam do szkoły jeszcze w innych chyba czasach;P W każdym razie, dzięki za polecenie, serial zobaczę z ciekawością!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie widziałam jeszcze tego serialu, więc dziś go sobie odpalę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu! Jest krótki, a niesie za sobą fajne przesłanie.

      Usuń
  8. Nie znam tego serialu ani jego fabuły, ale z tego co piszesz wnioskuję, że porusza niezwykle ważny problem społeczny.
    Serial wart uwagi, szczególnie teraz, gdy uczniowie wrócili po wakacjach do szkoły.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń