SOCIAL MEDIA

Paris | France

sobota, 6 listopada 2021

 

Dzień dobry blog! Jak się macie? U mnie wszystko w jak najlepszym porządku, a dodatkowo - co mam nadzieję że zauważyliście - całkowicie zmienił się wygląd bloga! Jest to oczywiście jeszcze do dopracowania, ale jestem już bardzo dumna bo zaczyna wyglądać tak jak sobie wymarzyłam!

Obecny weekend spędzam w dom rodzinnym gdyż nie było mnie tutaj przez dłuższy czas. Składało się na to wiele czynników, ale i wyjazd o którym wspominałam Wam w poprzednich postach. Jak możecie się domyślać po tytule, byłam w Paryżu i to właśnie dzisiaj chciałam przybliżyć Wam to miasto wraz z moimi wrażeniami i wskazówkami dotyczącymi podróży!


 


 




 

Paryż znany jest jako miasto miłości. Położony jest w północnej części Francji i najłatwiej z Polski dostać się do niego drogą lotniczą. Można również wybrać opcję samochodu, aczkolwiek zajmie to zdecydowanie dłużej i nie koniecznie będzie tańszą alternatywą. Ja za jeden bilet lotniczy zapłaciłam ok. 200 zł, aczkolwiek polecam loty do Francji rezerwować dużo wcześniej i najlepiej w środku tygodnia. Wtedy można znaleźć opcje nawet i za 100 zł, aczkolwiek ja bilety rezerwowałam dopiero, gdy byłam pewna że będę mogła polecieć stąd droższe ceny. 


 

 

Jeśli chodzi o samo miasto to jest ono fantastycznie skomunikowane. Wszędzie możemy dotrzeć metrem, a z samego lotniska (Paris Orly) jeździ pociąg, a także tramwaj. Dodatkowo, jeśli podróżujecie z punktu A do punktu B i będziecie przesiadać się na inną linię metra to wystarczy tylko jeden bilet. Kosztuje on 1,70-1,90€, w zależności od tego czy kupujemy je w pakiecie czy pojedynczo. 



Moja wycieczka do Paryża trwała 3 dni. Przyleciałam w piątek wieczorem, a powrót miałam zaplanowany na poniedziałek w nocy. W przeciągu jednego weekendu zwiedziłam wszystkie najważniejsze zabytki i poczułam wspaniały klimat Paryża. Jest to miasto w moim stylu, pełne przepięknych uliczek, sklepów z fantastycznie ozdobionymi wystawami, kawiarni przyozdobionych w ciekawym stylu i przede wszystkim różnych ludzi.

Piszcie w komentarzach czy mieliście okazję odwiedzić Paryż! Jak podoba Wam się to miejsce?

18 komentarzy:

  1. Wiem na pewno, że Paryż będzie miejscem, w którym z moim przyszłym mężem spedzimy swoją podróż poślubną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałe plany! To miejsce bardzo romantyczne i oprócz przecudownej Wieży Eiffel, jest tam masa klimatycznych kawiarni!

      Usuń
  2. Mega zazdroszczę takiego wyjazdu! Nigdy nie byłam w Paryżu
    Śliczne zdjęcia ♥

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam w Paryżu, generalnie nie ciągnie mnie na podłudnie od Polski, ale zdjęcia wyszły przepiękne ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jednak się skusisz, bo Paryż leży raczej w zachodniej części! Zachęcam - przepiękne miejsce :)

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że w kóncu uda mi się pojechać w przyszłości do Paryża.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że wygląd bloga bardzo mi się podoba :)
    Ach Paryż, jedno z moich marzeń na liście. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się go odwiedzić.
    Myślę, że nawet 200 zł za bilet brzmi świetnie. A ceny w mieście za transport? Tanioszka, super!
    Przepiękne zdjęcia! Widać, że był to zdecydowanie udany weekend :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Paryż jest moim wielkim marzeniem :) Chciałabym kiedyś odwiedzić to piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka weekendowa wycieczka do Paryża, ahhh idzie się zatracić w tych fantastycznych wyobrażeniach :D
    Nie spodziewałam się, że bilety lotnicze są w tak atrakcyjnej cenie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś bardzo, bardzo interesowałam się Paryżem (jak się człowiek naczyta Wiktora Hugo to wyobraźnia działa ^^). Nigdy nie udało mi się tam być, ale mogę tylko żałować, że jeszcze nie zobaczyłam miejsc, które uwieczniłaś na zdjęciach na własne oczy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Do Paryża nigdy nie było mi po drodze, a i francuskiego nie znam. Może i ja kiedyś tam polecę...kto wie?
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety francuskiego również nie znam co było sporym utrudnieniem ze względu na fakt, iż Francuzi nie są fanatykami języka angielskiego (i innych :)) i przez to są bardzo zamknięci na inne kultury. Mimo to, w dzisiejszych czasach tłumacze internetowe są tak rozbudowane, że bez problemu można wszystko w nich sprawdzić :)!

      Usuń
  10. W Paryżu nigdy osobiście nie byłam, ale nieco przybliżyła go mi nasza nauczycielka francuskiego z liceum, opowiadała o Francji z taką pasją, że naprawdę chciałabym kiedyś ją odwiedzić na dłużej. Na razie dane mi było być jedynie przez dzień przy granicy w Strassbourgu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    W Paryżu nigdy nie byłam, ale zawsze chciałam zobaczyć to miasto :) Mam nadzieję, że kiedyś mi się uda podróż do Francji ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Paryż jest przepiękny. Byłam dawno, jeszcze za dzieciaka z rodzicami. Jechaliśmy samochodem i w mieście korzystaliśmy właśnie z metra. Zaliczyło się też Disneyland :D. Chętnie bym tam jeszcze wróciła <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny Paryż! Pozdrawiam :)

    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. chciałabym kiedyś pojechać do Paryża:D

    OdpowiedzUsuń