SOCIAL MEDIA

Shop a plant! - the best online shops to buy plants

środa, 17 listopada 2021

 


Cześć i czołem! Mamy połowę listopada i szczerze mówiąc nie mogę doczekać się już przerwy świątecznej! Ostatnio, jaki sklep nie odwiedzę jest już pełen ozdób świątecznych. Wygląda to fantastycznie i aż chciało by się już coś kupić.


Ja dzisiaj przychodzę do Was w klimacie totalnie zielonym. Chciałam opowiedzieć Wam trochę więcej o roślinach, a konkretniej - skąd je nabywać! Zacznijmy od tego, że ja rośliny kolekcjonuję od około roku. Tak, dosłownie kolekcjonuję, gdyż nabywam głównie rośliny, które są rzadkie i nie spotkamy ich w zwykłym supermarkecie. Aby taką przygodę z roślinami kolekcjonerskimi rozpocząć, warto wiedzieć gdzie można je kupić. Muszę przyznać, że takich sklepów jest obecnie coraz więcej i cieszę się, że zaczęłam kolekcjonować rośliny jeszcze przed tym, gdy fenomen roślinny zaistniał. W dzisiejszym poście wymienię Wam 5 moich ulubionych sklepów ze szczerą opinią - ale uprzedzam że jest to tylko i wyłącznie moja ocena.



1. Hands of Plants

https://handsofplants.pl/ 

Pierwszym sklepem wartym uwagi jest HOP, czyli Hands of Plants. Jest to sklep internetowy posiadający własną stronę internetową, aczkolwiek można zamawiać u nich również na Allegro oraz poprzez tzw. bazarki na Facebooku (specjalne dni, gdzie wystawiane są oferty roślin w tańszych cenach). Hands of Plants to sklep z roślinami głównie kolekcjonerskimi, aczkolwiek można w nim znaleźć sporo zwyklaczków. Obecnie kupuję w nim dużo rzadziej. Minusem jest to, że obecnie sklep robi się na ilość a nie na jakość, a dodatkowo psuje rynek sprzedając rośliny kolekcjonerskie w dużo niższych cenach. Może i jest to korzystne dla nas, ale nie dla rynku.


2. Zielony Parapet

https://zielony-parapet.pl/

Kolejny sklep jest pewnie wielu z Was znany. Zielony Parapet to miejsce, gdzie oprócz roślin kolekcjonerskich możemy znaleźć też wiele zwyczajnych marketowych roślin, ale i akcesoriów do nich (doniczek, podłoża, itp.). Z tego sklepu zamawiałam już kilka razy i nigdy się nie zawiodłam, aczkolwiek słyszałam wiele różnych opinii więc trzeba po prostu być uważnym, w szczególności po odbiorze przesyłki. Zielony Parapet charakteryzuje się przede wszystkim ogromnym wyborem. W razie braku danej rośliny na stanie można ustawić sobie przypomnienie, gdy tylko zostanie dodana, aby można było ją od ręki zamówić.



3. FlyTrap Factory

https://www.facebook.com/FlytrapFactoryPL 

Mniej znany sklep, a raczej strona na Facebooku, prowadzona początkowo przez chłopaka, który niestety zmarł na raka. Obecnie sklep prowadzony jest przez jego rodziców i jest to jeden z pierwszych sklepów, w którym zaopatrzyłam się w roślinkę kolekcjonerską - Senecio Rowleyanus Variegata. Niestety, roślinki już ze mną nie ma, ale tylko i wyłącznie z mojej winy. Sklepik jak najbardziej Wam polecam, chociaż ceny tutaj są troszkę wyższe.



4. Roar Plants

https://roslinykolekcjonerskie.pl/

Kolejny sklep jest prowadzony przez ogromną pasjonatkę roślin znaną z bloga stacjaplantacja.pl. Tutaj muszę przyznać, że nie zamawiałam żadnych roślin lecz akcesoria do nich, a mianowicie zestaw nawozów do uprawy hydroponicznej. Mimo to, widziałam wiele opinii na temat samych roślin i wiem że zarówno ich pakowanie jak i pielęgnacja jest na jak najwyższym poziomie. Sklep jest ciągle doposażany, więc jeśli teraz jakaś roślina jest niedostępna to warto ją obserwować. Sklep ten ma również swoją stronę na instagramie pod nazwą @roarplants także również polecam Wam ją odwiedzić!


5. ClapPlants

https://clapplants.com/en/

Ostatni sklep z roślinami, który mogę Wam na tę chwilę polecić to ClapPlants. Polecam również, oprócz zaglądania na stronę internetową, przeglądać ich stronę na Facebook'u, gdyż od czasu do czasu pojawiają się na nim rośliny kolekcjonerskie w niższych cenach. Rośliny są bardzo zadbane, nie jest to sklep który produkuje i sprzedaje je masowo. Jakość jest na jak najwyższym poziomie. 



To co Wam tutaj przedstawiłam to tylko namiastka tego, co jest dostępne w sieci. Rośliny z łatwością można nabyć również na różnych grupach na Facebooku, ale jest to temat rzeka na osobny post. Jestem ciekawa czy mam tutaj jakieś osoby, które tak jak ja interesują się roślinkami! Piszcie w komentarzach gdzie najczęściej kupujecie Wasze roślin i czy znaliście któryś z tych sklepów. 

11 komentarzy:

  1. Zajrzę na te stronki i kupię roślinki dla mnie i dla mojej mamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zazwyczaj kwiaty doniczkowe kupuje w kwiaciarni bądź w sklepach typu Biedronka, Lidl czy Mrówka :) Oczywiście zazwyczaj poluje na nowe dostawy, bo kwiaty, które stoją w takich sklepach już jakiś czas wyglądają marnie...
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa pasja. Takie roślinki świetnie potrafią ożywić każde pomieszczenie. A ja miałem kiedyś prawdziwego zielonego potwora – muchołówkę 😱.
    Pozdrawiam 😉.

    OdpowiedzUsuń
  4. I never thought of buying plants online but that's a great idea! And let's face it plants can make a room. I am going to check out some of these sites.

    Thank you for visiting my blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. These are nice plants. I would never buy plants online!

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie raczej skromnie z roślinami ze względu na koty, ale storczyki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I've never bought a plant online, but then again, some of our best fruit came from birds pooing in our back yard. I did get a succulant last Christmas. It hasn't grown very much. And the Tangerine tree we have is from seeds we got when we ate a couple of tangerines.

    Thank you so much for your comment. Happy Blogging. Wonderful post!

    OdpowiedzUsuń
  8. Such a cool blog. Awesome plant. Thanks for the post.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam ''ręki'' do roślin. Co jaką kupię to zaraz szybko zmarnuję :(

    OdpowiedzUsuń