SOCIAL MEDIA

Effective learning | My tips

środa, 19 stycznia 2022


Witajcie kochani! Sesja tuż tuż. Oznacza to, że trzeba się do niej dobrze przygotować. Moja zaczyna się z początkiem lutego, chociaż część egzaminów mam już w tym tygodniu. Muszę przyznać, że nauka na studiach nie należy do najłatwiejszych z tego względu, że zbiera się jej dużo na ostatnią chwilę, a nie będę ukrywać że systematycznym uczniem nie jestem. Mimo to, przez kilka lat nauki wyrobiłam sobie swój system, który pozwala mi na naprawdę szybką naukę i zdawalność na wysokim poziomie. A poprawek nigdy nie miałam okazji pisać! Sposobów na naukę mam tak na prawdę trzy i ich się stosuję odkąd zaczęłam naukę do sesji. Mam nadzieję, że i wam pomogą w zdaniu egzaminów - czy to w szkole czy na studiach!


1. NOTATKI



Najważniejsze to oczywiście zrobienie notatek. Ja jestem osobą, która jest wzrokowcem i bardzo dużo zapamiętuję jak sobie coś ładnie pozapisuję. Do moich notatek zawsze staram się używać dużo kolorów, zakreślaczy grubych czy cienkich, cienkopisów, a do tego obrazków. Są dla mnie bardzo pomocne i w szczególności pozwalają na szybsze zrobienie notatek. Mi to bardzo ułatwia pracę. Jeśli jesteście zwolennikami notatek na laptopie to również jest to dobry sposób na naukę. Ja w tym roku robiłam w większości notatki na laptopie gdyż jest mi tak po prostu wygodniej jeśli zajęcia są zdalne. W innym przypadku zapisywałam wszystko normalnie w zeszycie. Jeśli chodzi o notatki na laptopie to używam zwykłego programu domyślnego dla mojego laptopa i też korzystam z kolorów. Lubię robić różnego rodzaju tabelki i rozplanować sobie każdy dział nauki. 


2. APLIKACJE



Przez kilka lat nauki udało mi się zrozumieć, że bardzo skuteczna jest dla mnie nauka z aplikacjami. A w szczególności z jedną. Mowa o aplikacji Quizlet, którą używałam początkowo do nauki słownictwa a obecnie korzystam z niej do sesji z każdego przedmiotu. Co prawda jest to czasochłonne żeby wklepać wszystkie pojęcia, definicje czy pytania, aczkolwiek sam proces wrzucania do systemu informacji sprawia, że się uczymy. Ja jadąc na uczelnię powtarzam sobie później te rzeczy przed sesją i jestem spokojniejsza, bo nawet jeśli czegoś nie znam na 100% to pamiętam o co chodziło. Nigdy mnie ta aplikacja nie zawiodła a zawsze była moim kluczem do sukcesu.


3. SKUPIENIE



Ostatnia i myślę, że najważniejsza rzecz. Niestety, ale podczas nauki rozprasza nas dosłownie wszystko. Czy to dźwięk telefonu, muzyka lecąca z oddala czy ktoś gadający z drugiego pokoju. Mi osobiście bardzo to przeszkadza i utrudnia zapamiętywanie ważnych (i mniej ważnych też!) informacji, stąd lubię uczyć się w spokoju. Pozwala mi to na pełne skupienie i nawet jak coś jest mniej interesujące to jestem w stanie to zapamiętać. 


Jestem ciekawa jaka jest Wasza metoda na naukę. Co przynosiło Wam najlepsze efekty?

6 komentarzy:

  1. Fajne metody, ja również stawiam na kolorowe notatki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno po studiach, ale Twoje metody na pewno są bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Great post,
    Xoxo
    https://myheartaintabrain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam robić notatki i używać aplikacji, z których w ciekawy sposób można się nauczyć czegoś nowego :))

    https://toskaonline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jakich aplikacji korzystasz? Chętnie wykorzystam też coś nowego u siebie, zawsze to ciekawe urozmaicenie! :)

      Usuń
  5. Oh what a lovely post! :)


    Please check out my latest post, too? I'd love to hear something from you! And maybe we can follow each other, too? :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń