SOCIAL MEDIA

Rome | Italy

środa, 5 stycznia 2022

 

Witajcie kochani w dzisiejszym poście! Jak wiele z Was wie, uwielbiam podróże i odkąd pierwszy raz poleciałam samolotem mam ochotę robić to codziennie, a myśl o kolejnych podróżach tylko pobudza mnie do życia. Okres grudniowy ma zarówno i wady i zalety. Przede wszystkim, jeśli chodzi o kraje europejskie jest to okres kiedy jest zdecydowanie chłodniej. Ale z drugiej strony, jest mniej turystów i często ceny bywają niższe. Ja w tym grudniowym okresie zdecydowałam się na Włochy, gdyż są bliskie mojemu sercu ze względu na fakt, iż uczę się języka włoskiego. Była to dla mnie świetna możliwość, aby troszkę się w tym języku pokomunikować i na dodatek pozwiedzać, gdyż w Rzymie byłam po raz pierwszy. 


 

 


 


Sam lot do Rzymu kosztował mnie 130 zł w dwie strony. Załapałam się na świetną promocję, ale mimo to loty do Rzymu są często w naprawdę atrakcyjnych cenach. Dojazd z lotniska jest banalnie prosty i wcale nie zajmuje tak długo - od 30 min do 1 h - w zależności od środka transportu, który wybierzemy. Z lotniska można dojechać pociągiem lub najtaniej autobusem za max. 10 euro. Polecam też pobrać aplikację myCicero, gdzie można takie bilety nabyć i kupować je też na zwykłe przejazdy komunikacją po mieście. 








 



Sam Rzym jest przepiękny. Włosi są naprawdę mili i pomocni a jedzenie fantastyczne. Muszę przyznać też, że zaskoczyły mnie zupełnie ceny - ale pozytywnie. Rzym wcale nie jest taki drogi. Ceny są trochę droższe niż w Polsce, ale nie aż tak zawyżone jak np. we Francji. Pizzę możemy dostać już od 6/7 Euro, a makarony od 10 Euro - oczywiście wszystko zależy od restauracji. 




 


Poruszanie się komunikacją miejską w Rzymie musi wiązać się z cierpliwością. Jest tam coś takiego jak rozkład, ale totalnie nie funkcjonuje. Mimo to, Włochom to nie przeszkadza i czekanie na tramwaj 15/20 minut to nie problem. Komunikacja miejska jest bardzo tania - za 100 minut bilety kosztują tylko 1 Euro.



 


 



 

Jestem ciekawa ilu z Was miało okazję odwiedzić Rzym! Czekam na Wasze komentarze!

4 komentarze:

  1. Ale tam pięknie! Cudowne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. We Włoszech kiedyś byłam, w północnej części, ale w Rzymie (jeszcze?) nie. Bardzo ładny kraj z uroczymi miasteczkami. :) Na Twoich zdjęciach Rzym wygląda bardzo zachęcająco. Ceny biletów i fakt, że na miejscu też nie trzeba wydać majątku, zachęcają dodatkowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku , szykuje mi się właśnie jeden wyjazd za granicę w tym roku. Rozważam między innymi też Włochy. Z tego co się orientowałam na początku roku są wyjątkowo tanie loty i reszta cen.
    by-tala.bogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny blog, wiele przydatnych informacji, będę tu częściej wpadać. wszystko smacznie wygląda ciekawe czy będę umiała zrobić to w domu.

    OdpowiedzUsuń