SOCIAL MEDIA

Tropical plants essentials

środa, 26 stycznia 2022

 

Cześć wszystkim! Jak się macie? U mnie bardzo intensywny czas - i w pracy i na uczelni, ale staram się nadążać. Zawsze uważam, że kluczem do sukcesu jest dobra organizacja i uwierzcie, że tak jest. W dzisiejszym poście przychodzę do Was z tematyką roślinną, bo dawno takiej na blogu nie było. Jak wiecie mam naprawdę masę roślin. Ostatnio doliczyłam się 60 gatunków, co jest całkiem sporą kolekcją. Pewnie na tym nie poprzestanę, chociaż ostatnio wstrzymałam się z kupowaniem, gdyż najzwyczajniej w świecie zabrakło mi na nie miejsca. 


Wielu z Was w komentarzach zawsze pisze, że rośliny nie są dla Was i zaraz padają. To prawda, rośliny tropikalne ciężej utrzymać w dobrej kondycji, ale jest to możliwe. I właśnie dzisiaj chciałam Wam sprzedać kilka trików, które pomogą Wam hodować w mieszkaniu coś pięknego i egzotycznego, i zarazem nie martwić się o jego trwałość. 


1. NAWILŻACZ



Coś, o czym już wcześniej już Wam pisałam czyli utrzymanie odpowiedniej wilgotności w otoczeniu rośliny tropikalnej. Ja używam nawilżacza, aczkolwiek nie jest to jedyny sposób na zwiększenie wilgotności. Dobrym sposobem jest też wrzucenie kamyczków do podstawki i zalanie jej wodą.  A wracając co nawilżaczy to możecie zakupić i takie duże, o większej pojemności, a także małe, które świetnie nadadzą się do postawienia na biurko. 


2. PODŁOŻE



Kwestia ogromnie istotna to przede wszystkim podłoże. Jak wiecie, ja zaczęłam przerzucać wszystkie moje rośliny do hydroponiki, co oznacza, że moje podłoże składa się z wyłącznie lechuzy oraz wody z nawozem. Możecie więcej poczytać o tym w tym poście i zobaczyć jak wygląda sam proces przenoszenia rośliny ze zwykłego podłoża do lechuzy -> link . Jeśli nie decydujemy się jednak na hydroponikę to warto jednak miksować zwykłe podłoże z czymś, co będzie sprawiało, że podłoże będzie lżejsze np. chipsy kokosowe czy perlit. 


3. TEMPERATURA



Możecie nie zdawać sobie z tego sprawy, ale dla roślin tropikalnych bardzo istotna jest temperatura. Spójrzcie sami. Rośliny tropikalne rosną w miejscach gdzie jest gorąco i wilgotno, i wówczas rosną najlepiej. Nie każda roślina będzie wymagała podwyższonej temperatury, aczkolwiek wielu roślinom tropikalnym takie warunki sprzyjają. 


Czekam na Wasze komentarze na temat roślin tropikalnych. Czy sami jesteście w ich posiadaniu?

5 komentarzy:

  1. Nie mam ręki do roślin. To miłość i pasją mojej mamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie mam ręki do roślin, najdłużej wytrzymują u mnie sukulenty i kaktusy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam nigdy takich roślin 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Ja w zasadzie nie wiem czy mam rękę do roślin. W moim obecnym domu nie ma zbyt warunków do utrzymywania roślinek. Słabe oświetlenie, ogólny brak miejsca- jak już będę na swoim na pewno będę miała dużo zieleni bo po prostu uwielbiam florę ^^ Masz niesamowitą kolekcję! Gratuluję i zazdroszczę! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam takich roślin, ale Twoje wskazówki jak o takie rośliny dbać na pewno wielu osobą się przydadzą :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń